Tillit inom facility services

Låt mig först bara nämna det vi talade om sist. För er som missade inlägget kan jag meddela att jag lovade att dela med mig av semestern från förra året. Tre veckor i Italien gick nästan obemärkt förbi i bloggen och detta hade en tydlig anledning. Jag hade inte tid eller ork att uppdatera då och när vi var hemma igen var det bara för deprimerande. Det var en pangresa och jag skulle gärna åka tillbaka, helst igår.

Detta ämne kommer dock INTE att avhandlas idag. Nej, för idag kommer jag att tala om facility services. Ett annat ämne som jag lovat att jag ska skriva om snart igen. Ja, nu var det visserligen 4 månader sedan jag gjorde det men här är jag ändå tillslut.

För att vara mer precis kommer jag inte att tala om facility services i generell mening. Jag kommer inte tala om vad det är eller vad det kan vara bra för. Det får ni helt enkelt googla. Nej, jag kommer att tala om det som de flesta av er nog redan vet. Nämligen att det var facility services jag arbetade med innan jag fick mitt nuvarande jobb. Om någon lyckats missa detta så vet ni i alla fall detta nu.

Jag fick frågan om vad jag tyckte bäst om med att arbeta med facility services. Först ska jag påpeka att jag alltså hade någon slags sambandscentral-roll. Det var alltså inte jag som utförde tjänsterna inom facility services, tack gode gud. Jag säger tack för att vi hade alldeles utmärkt personal som gjorde detta jobb galant. Visserligen ryckte jag in vid ett par tillfällen då folk var sjuka men det var betydligt mer undantag än regel.

Nej, mitt jobb var att styra situationen bland våra kunder. De som alltså anlitade oss för våra tjänster inom facility services. Och vet ni vad: Om jag nu får säga detta otroligt osvenska så var jag faktiskt väldigt bra på det. Jajamensan, jag skulle faktiskt säga att företaget har mig mycket att tacka för att de gick så bra de där åren. Vi växte nämligen så att det knakade i hela byggnaden i takt med att vår facility services blev bättre. Många företag vände sig till oss. Framförallt många av de större i stan. Jag kände därför att förändring behövde ske i grunden på organisationen och detta tog jag mig an.

Det roligaste, för att besvara frågan, var just detta. Att jag fick chansen att genomföra den förändring som jag ansåg nödvändig inom facility services. I förlängningen är nog det jag försöker säga att jag kände att det fanns en tillit. Och vad brukar vi säga om detta? Jo, att det är kärnan till allt bra arbete!